2017/2018
Zapraszamy na I Turniej Międzyklasowy Super Farmer.
Rozgrywki dla klas I gimnazjum od 13.03 do 17.03, na przerwach 11:30 – 11:50 sala 200
Rozgrywki dla klas II gimnazjum od 20.03 do 24.03, na przerwach 11:30 – 11:50 sala 200
Rozgrywki dla klas III gimnazjum od 3.04 do 7.04, na przerwach 11:30 – 11:50 sala 200
 
Superfarmer to gra, która powstała w Warszawie w 1943 roku. Nosiła wtedy tytuł "Hodowla zwierzątek". Jej autorem jest wybitny polski matematyk, profesor Karol Borsuk. Sprzedaż gry była pomysłem profesora na ratowanie budżetu rodzinnego, gdy w czasie II wojny światowej Niemcy zamknęli Uniwersytet Warszawski. Gra bawiła nie tylko dzieci, wciągała także dorosłych, pomagając im przetrwać smutne okupacyjne wieczory. 
farmer1

farmer
 
 
16 marca 2017 r. 136 uczniów naszej szkoły wzięło udział w międzynarodowym konkursie Kangur Matematyczny.
Konkurs odbywa się pod patronatem Polskiego Towarzystwa Matematycznego oraz Wydziału Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
 
kangur
 

kangur1

 

14 marca gimnazjaliści obchodzili Światowy Dzień Liczby π. W ramach obchodów uczniowie wzięli udział w trwających 3,14 minut marszu i truchcie, wykonywali plakaty i transparenty, tworzyli „Żywy obraz π”. Aktywność i kreatywność gimnazjalistów sprzyjała utrwalaniu wiedzy matematycznej oraz integracji młodzieży. 

pi1

pi2


 

9 marca 2017 r. uczniowie naszej szkoły po raz pierwszy wzięli udział w Ogólnopolskim Konkursie Matematycznym "MAKS MATEMATYCZNY".

Maks Matematyczny to nowy pomysł na połączenie konkursu matematycznego i wykorzystania technologii informacyjnej. Uczestnicy musieli się zmierzyć z dwoma zadaniami optymalizacyjnymi w formie interaktywnych gier matematycznych. Ich rozwiązanie wymagało nie tyle wiedzy matematycznej, co umiejętności poszukiwania strategii i tworzenia algorytmów.

Gratulujemy wszystkim uczestnikom, którym nie zabrakło odwagi i przystąpili do konkursu. Na wyniki poczekamy 3 tygodnie.

maks

maks1

 

Dnia 7 i 8 marca na uczniowie klas 4-6 i gimnazjum wzięli udział konkursie pn. "Owocowa przygoda”. Konkurs składał się z trzech części. Uczestnicy przygotowywali owocowe sałatki i wykonywali pracę plastyczną na temat zdrowego odżywiania. Ponadto uczniowie w klasach wybierali jeden kolor, który odzwierciedlał główną, dominującą barwę sałatki.

Konkurs doskonale wpisał się w zadania realizowane w ramach udziału szkoły programie „Cyfrowobezpieczni", ponieważ dodatkowe wyzwanie dla uczniów stanowiło bezpieczne skorzystanie z Internetu i znalezienie przepisu na sałatkę.

Było smacznie, kolorowo i cyfrowobezpiecznie. Mamy nadzieję, że owoce będą obecne w menu uczniów bardzo często. 

owocowa

owocowa1


 


 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 6 z 41